HOLLA VIEWERS :)



Vas Happenin !? Thank you for stopping by :) This blog are 100% wrote about my life . Hope you'll enjoy :3

Kesabaran



Salam . Woww , harini aku geram sangat-2 . Now aku mmg nk luah problem aku .*blogakumampuspidekatakulah* Harini *khamis* kitchen class . Menu for today masak nasi lemak , sambal nasi lemak , ayam goreng berempah , omelet , french toast , poach egg , sunny side up dan over easy . Mula-2 ak just amik bahan dgn buang kulit bahan . Sebelum tuh let me mention my group member . K , group member aku ada 4 org including me lah next is mimi , sarah dan amin . Harini aku cuma dapat buat buang kulit onion , garlic dgn ginger and perap ayam sahaja . ITU SAHAJA . Kenapa ? Sebab budak perempuan dua org tuh nk buat ni nak buat tuh . Habis senang nak buat semualah . Tak paham aku . Lagi satu sorang ni kalut . Kerja dia nak buat benda kalut . Bila dah gila kuasa , reti nk guna mangkuk , chopping board dan barang yg lain . Bukannnya reti nk basuh sgt . Lpas hbis guna automatik basuh bukannya biar mcm tu ja . Tak pasal-2 kerja aku mmg slalu nk kna basuh . Taulah kena ada kerjasama kan . Tapi takan aku 100% nk kna basuh ja . Tak pasai-2 ak kna tegur dgn lecterur sbb semak sgt . Mcm pal*t btoi .

Dari 1st kami masuk kitchen sampai sekarang . Lpastuh , pasal presentation ni . Mula-2 dua org tuh terhegeh hegeh nk buat slide pastu aku dgn si amin cari bahan . Tetiba nk sruh aku plak buat slide . Mmg tak lah kan . Bab nk buat slide ni mmg aku tak terer sgt . Kalau dah nk buat sgt buatlah kan . Aku bagi jah maklumat yg nk kna cari . Yg lain tuh pandai-2 hidup .

Ohh lagi satu , buat apa beli pisau yg beratus-2 hinggit tak reti nk guna sendiri punya . Dah beli gunalah . Kalau setakat nk potong sikit ak bgilah klu nk guna utk fine chop or etc mmg ak takkan bg lah . Dah ada tak reti nk guna . Most of you mesti pikir yg mcm budak-2 saja problem aku ni . Hello ! Walaupun rasa mcm childish tapi aku dah bersabar weh . Aku tak pernah tunjuk perangai lagi selama ak dekat sini dan aku tak teringin sgt nk tunjuk panas baran aku dekat sini . Yea aku mmg hot temper . Especially dgn family aku lagilah aku banyak protes . Dekat sini aku belajar banyak erti kesabaran . Jgn aku hilang sabar btol-2 dah lah .

Apa yg kami masak harini mmg fully tak jadi kecuali ayam berempah . Aku tak puji diri sendiri ye . Ini fakta . Nak masak nasi , masaklah . Aku tak mau tapi dari segi pemantauan aku bila demo tuh kena buat ni dan biarkan dia . Aku tgk nasi dah masak dah sbb wap dah keluar . Pompuan tuh ckap tak masak . Haishh , ak ckp dah masak dia ckp tak lagi . Mampos pi kat ang . Ak buat taktau lpastuh ak senyap-2 alih biar dia sejuk 10 minit mcm tuh . Ak tgk nasi hangit . Aku dah ckp pompuan tuh takmau percaya . Klu nk ikut kepala ang saja mmg tak lah . Aku nk buat ni , tetiba menyampuk nk buat . Dia dah buat yg tuh mai kalut nk buat yg ak nk buat . Ishhhh . Meluat lah aku . Paling aku benci semua dia nak buat . Deco pun dia nk buat . Aku cakap berdasarkan pemantauan ak time demo . Nak kata yg ang tuh budak skolah teknik dah terer lah ? Toksah nak buat terer lah . Igt org yg tadak basic tak reti ka ? Please lah kami boleh belajar .

Next week lpas cuti , klu hmpa dua buat perangai mcm ni lagi aku mmg nk tegur lah . Harini aku dah hempuk skit brang tadi . Nak sgt buat kerja kan , aku biar barang yg kotor depa basuh . Serious aku dah bertahan dah cukup lama dah . Kbaoi !

No comments:

Post a Comment